„Connection”
„Connection”, to zderzenie dwóch żywiołów. To centralne fotografie kobiety na tle krajobrazu. Wszystko utrzymane jest w estetyce romantycznej, widoczne jest tu nawiązanie do romantyzmu w wersji piktorialnej, do malarstwa np. Caspara Davida Friedricha, z jednoczesnym jego zanegowaniem. W tym kontekście kobieta naga jest poniekąd antyromantyczna.
Indywidualna wystawa „Connection” w La Maison de la Photographie / Lille, Francja 2017
Indywidualna wystawa w Galerii Claude Samuel / Paryż, Francja 2016
„…Powróćmy do pytania o figurę kobiety i jej znaczenie. Jest zawsze nieruchoma, jak klasyczna rzeźba. Zakomponowana w środku fotografii idealnie wpisuje się w krajobraz. Kobieta z jej naturalnością, cielesnością, może nawet pierwotną zwierzęcością, zdaje się harmonizować pozornie z nieożywionym pejzażem. Oczywiście poprzez statyczne ujęcie jest to możliwe tylko na fotografii i to tylko przez moment. Fotografia próbuje połączyć dwie silne formy, dwa różne organizmy…W powtarzalności wyobrażenia kobiety, jej zestawianiu z widokiem jest, jak już napisałem, rys konceptualny. Jest to próba „zamrożenia” i symbolicznego panowania za pomocą aparatu nad utrwalaną formą. Jest więc, jak zwróciła na to uwagę Susan Sontag w książce O fotografii (Warszawa 1986, tłum. Sławomir Magala), rodzajem wizualnej przemocy, choć w tym przypadku bardzo wysublimowanej i zakamuflowanej.”.
Krzysztof Jurecki – krytyk